search
close

לא חלק מביטוח הרכב- ביטוח נגררת

בעלי רכבים רבים מחפשים אחר פתרונות לנשיאת ציוד ברכב הפרטי, הן לשימוש אישי והן לשימושים מקצועיים. הוספת נגרר לרכב הוא פתרון פשוט ליישום, ללא צורך בתהליכי בירוקרטיה מסועפים ובעלויות נמוכות במיוחד. על מנת להוסיף יחידה נגררת לרכב נדרשים מבעל הרכב מספר שלבים ליישום:

התקנת וו גרירה במוסך מורשה. התקנת הוו מתבצעת בהתאם לסוג הרכב וליכולת הנשיאה שלו וכן בהתאמה למתקן הנגרר המיועד, תוך הקפדה על תנאי בטיחות מוקפדים.

שינוי ברישוי- הוספת וו הגרירה לרישום ברישיון הרכב כחוק, פעולה אשר מתבצעת במשרד הרישוי המקומי בתשלום אגרה.

רכישת יחידה נגררת- רכישה של יחידה נגררת בגודל מתאים, בהתאמה לוו הגרירה ובהתאמה לשימושים הצפויים. קיימים נגררים בגדלים שונים, סכורים או פתוחים, אטומים, להובלת מטען, להובלת בעלי חיים ואחרים.

ביטוח נגררת- ביצוע ביטוח ליחידה הנגררת. בשונה מן הנהוג לחשוב, ביטוח הרכב לרבות וו הגרירה אינו כולל את היחידה הנגררת, וזאת נדרשת לביטוח חובה עצמאי. מאחר והנגרר משנה את ממדי הרכב בכללותו ואף עשוי להביא לפגיעה ברכבים אחרים ובציוד, מומלץ לרכוש עבורו ביטוח מורחב יותר מביטוח החובה בלבד.

ביטוח נגררת צד ג’

בעוד שביטוח החובה מספק כיסוי ביטוחי בעבור נזקי גוף שעשויים להיגרם על ידי היחידה הנגררת, ביטוח צד ג’ מיועד לתת מענה לפגיעות ברכוש. הנגרר משנה את אורכו של הרכב והשליטה בו מורכבת יותר ומצריכה מיומנויות וניסיון. לא בלתי נמנע כי בעת השימוש ברכב הכולל יחידה נגררת תתבצע פגיעה ברכב אחר, פגיעה בציוד וברכוש עומד. הנוהג ברכב עם הנגררת יהיה האחראי לפגיעה כזאת, וללא ביטוח צד ג’ ייאלץ לממן את הפגיעה האפשרית מכיסו, כאשר זו עשויה להגיע לכדי סכומי כסף גבוהים.

ניתוק יחידה נגררת מוו הגרירה

אחד הסיכונים הגורם לנזקים הכבדים ביותר הוא ניתוק של הנגרר מוו הגרירה במהלך הנסיעה, מה שעשוי לגרום לפגיעה ולנזקים כבדים. חשוב לציין כי תקנות התקנת וו הגרירה והתקן המאשר שימוש בנגררים במדינת ישראל הוא תקן מחמיר, ובהקפדה על התקנה במוסך מורשה כנדרש בחוק ונעילה של הנגרר מדובר בסיכון אפסי. עם זאת, ביטוח נגררת יכסה כל אירוע של פגיעה בהתאם לפוליסת הביטוח שנרכשה, וזאת על תנאי התקנה ושימוש על פי תקן וכחוק.

עלויות לביטוח נגררת

היחידה הנגררת אינה בבחינת רכב ממונע והשימוש בה מותנה לחלוטין בחיבורה לרכב ממונע, אשר מחויב בביטוח חובה משל עצמו. מסיבה זו ובשל מיעוט סיכונים ביחס לרכב מנועי עצמאי, עלויות ביטוח נגררת הן נמוכות במיוחד ועומדות על מאות בודדות של שקלים בלבד. עלות ביטוח החובה הנהוגה נמוכה במעט מעלות הביטוח מצד ג’ ליחידה הנגררת. מחיר הביטוח המדויק נקבע בהתאם לסוג היחידה הנגררת ולשימושים בו.

הרחבה ביטוחית ליחידה הנגררת

רבים עושים שימוש ביחידה הנגררת לצרכים עסקיים, ונוהגים להעמיס עליה ציוד יקר ערך, לבצע הובלות של רכוש, חומרים ואף בעלי חיים. אלו לרוב יבקשו הרחבה של הביטוח במטרה לכלול נזקים אפשריים לתכולה הקיימת ביחידה, שכלותם עשויה להיות מוערכת במאות אחוזים גבוה מערך היחידה עצמה. ככלל, ככל שקיים סיכון ומתקיים צורך, יימצא המבטח שיהיה מוכן לקחת זאת על עצמו בעלות המתאימה. מומלץ להיוועץ בסוכן ביטוח מומחה בתחום הרכוש, תוך מתן דגש על ביטוח נגררת, ביטוח צמ”ה וביטוח משאיות, תחומים בהם מוכר הצורך בהרחבות ובביטוחי ציוד.

בבחירה של חברה מבטחת יש לתת את הדעת להתאמה מלאה של הפוליסה הביטוחית לצרכים ולסיכונים, רמת השירות והזמינות שמספקת סוכנות הביטוח, הליווי המקצועי ואופן ההתנהלות בעת קרות מקרה ביטוחי ועלויות משתלמות.

ביטוח הוא אחד המוצרים הבודדים אשר הרוכש אותם יעדיף שלא לעשות בהם שימוש, אולם תאונות, גניבות ופשיעה, וונדליזם ונזקי טבע, הם חלק בלתי נפרד מעולמנו וחשוב להיות מוכנים ולזכות לכיסוי ברגע האמת.

חזי עובדיה ביטוחים מביאה ידע וניסיון, לצד אמונה בדרך התנהלות בה הלקוח המבוטח מצוי במרכז, תוך מיפוי מלא והיכרות עם צרכיו, לצד בניית חבילה ביטוחית מותאמת אישית, רחבה מחד גיסא, ומשתלמת מאידך גיסא.

שאלות ותשובות

האם קיימת חובה לערוך את פוליס ביטוח הרכב ופוליסת ביטוח נגררת באותה חברה?

אין חובה חוקית כזאת וכל אדם יכול לבחור לפצל את הביטוחים שברשותו כטוב בעיניו. יחד עם זאת, איחוד הביטוחים יבטיח הן מחיר משתלם יותר לרוב, והן התנהלות ושירות מול גורם אחד, באופן יעיל ונוח יותר, במקרה הצורך.

האם קרוון לא ממונע נחשב לנגרר?

אכן יחידת קרוון אשר אינה ממונעת נחשבת ליחידה נגררת, אשר זו דורשת הן רכב חזק ובעל יכולות לגרור יחידה בסדר גודל שכזה, הן רישיון מתאים לנהג והן ביטוח יחידה נגררת מתאים לקרוון ולציוד.

האם רכב פרטי שכולל יחידה נגררת מצריך ביטוח נגררת?

כן, גם רכב פרטי אשר היחידה הנגררת משמשת לצרכים אישיים דוגמת טיולים וציוד קמפינג, הובלת סירות, אופנוע ים וכדומה, נדרש בהתקנה כחוק של וו גרירה וברכישת ביטוח חובה לנגררת.

כיצד ניתן לרכוש ביטוח לציוד בנגרר במקרה של מיעוט השימוש בו?

רבים מבקשים לבטח הובלה מסוימת, או לרכוש ביטוח תקופתי, על פי השימוש, בעיקר במקרים בהם הנגרר בשימוש מוגבל מעת לעת ולא דרך קבע. חברת ביטוח מקצועית תדע לבצע התאמה לצורך ולספק ביטוח על פי השימוש בנגרר בלבד.

האם ניתן לרכוש ביטוח נגררת גם לנגררת אשר עשויה להיות מחוברת לרכבים שונים?

ניתן לבצע ביטוח לנגררת גם כאשר השימוש בה מתבצע באמצעות רכבים שונים, ובתנאי שכל הרכבים הללו בעלי וו גרירה ומורשים כחוק להתחבר ליחידה נגררת.